(3) Empower their people to act consistently with the new vision and to help
sustain their commitment to it (e.g. Conger and Kanungo, 1987; Cowley and
Domb, 1997; Nanus, 1992; Robbins and Duncan, 1988; Sashkin, 1988; Srivastva,
Suresh and Associates, 1983). While an alignment of organisational systems
concerns structural changes, empowerment is regarded as the genuine
downward distribution/relinquishment of power and control over
circumstances. To empower employees, visionary leaders shape social
contexts in their organisations in many ways, to suit their visions (Nanus,
1992). They do so largely through their decisions about and commitments to the
following:
. whom they choose to assign to groups and tasks;
. the amount and types of resources and support services they make available
to work groups;
. the design of incentive systems;
. the way jobs are structured and allocated among workgroups;
. their choice of people to head the teams; and
. the goals and expectations they associate with each organisational unit.
Together, the vision and the redesigned social contexts help to direct the
energies of the people toward a common, audacious goal. In relation to vision
quality, an abstract vision allows people throughout the entire organisation to
creatively interpret the vision as to what is needed to be done within their roles
and responsibilities to turn the desirable vision into reality (Kantabutra, 2003).
Accordingly, empowerment is operationally defined as the extent to which a
faculty leader is perceived by his/her faculty members to:
. delegate work to his/her faculty members;
. provide resources and support services to his/her faculty members; and
. encourage his/her faculty members to make more decisions regarding daily
operations.
( 3 ) ช่วยให้ผู้คนของพวกเขาแสดงสอดคล้องกับวิสัยทัศน์ใหม่ และช่วยรักษาความมุ่งมั่น
มัน ( เช่น ปลาไหลทะเล และ kanungo , 1987 ; คาวลีย์และ
domb , 1997 ; คนแคระ , 1992 ; Robbins และดันแคน , 1988 ; sashkin , 1988 ; srivastva
, Suresh และ Associates , 1983 ) ในขณะที่การเปลี่ยนแปลงโครงสร้างองค์กร
ระบบเกี่ยวกับการถือเป็น
แท้ลงกระจาย / การสละอำนาจและควบคุม
สถานการณ์ เพื่อช่วยให้พนักงาน ช่างจินตนาการผู้นำรูปร่างสังคม
บริบทในองค์กรของพวกเขาในหลาย ๆ ให้เหมาะสมกับวิสัยทัศน์ของพวกเขา ( คนแคระ
, 1992 ) พวกเขาทำส่วนใหญ่ผ่านการตัดสินใจเกี่ยวกับข้อ ดังต่อไปนี้
ที่พวกเขาเลือกที่จะมอบหมายให้กลุ่มงาน
จำนวนและประเภทของทรัพยากรและบริการสนับสนุนพวกเขาให้ทำงานกลุ่มใช้ได้
;
การออกแบบระบบแรงจูงใจ ;
ทางงานโครงสร้างและการจัดสรรระหว่างกลุ่มงาน ;
พวกเขาเลือกคน หัวหน้าทีม และ
เป้าหมายและความคาดหวังที่พวกเขาเชื่อมโยงกับแต่ละหน่วยองค์กร .
ร่วมกัน วิสัยทัศน์ และออกแบบบริบททางสังคมช่วยให้ตรง
พลังของประชาชนที่มีต่อทั่วไป ภายใต้เป้าหมาย ในความสัมพันธ์กับวิสัยทัศน์
คุณภาพ วิสัยทัศน์ที่เป็นนามธรรมให้คนทั่วทั้งองค์กรทั้ง
creatively แปลวิสัยทัศน์เป็นสิ่งที่จะต้องทำในบทบาท หน้าที่ และความรับผิดชอบ เพื่อเปิดวิสัยทัศน์
ที่พึงประสงค์ในความเป็นจริง ( kantabutra , 2003 ) .
ตามนั้น การได้รับการเสริมสร้างพลังอำนาจจะถ่วงดุลกําหนดเป็นระดับที่
หัวหน้าคณะ คือ การรับรู้ของสมาชิกของเขา / เธอ : :
มอบหมายงานให้อาจารย์ของเขา / เธอ ;
ให้ข้อมูลและบริการสนับสนุนให้อาจารย์ของเขา / เธอ และ
ส่งเสริมให้สมาชิกของเขา / เธอคณะในการตัดสินใจเพิ่มเติมเกี่ยวกับการดำเนินการทุกวัน
การแปล กรุณารอสักครู่..